PR, kommunikáció

VNDesign

Storytellingről, dióhéjban

2018. június 11.

A történetek szerepe a sikeres márkaépítésben

A történetek az emberiség bölcsőjétől kezdve jelen vannak mindennapi kommunikációnkban. Annak felismerése, hogy a történeteknek a public relations terén is óriási szerepük van, kulcsfontosságú az eredményes márkaépítés szempontjából. Éppen ezért egy sikeres PR-ügynökség egyik alapvető feladata a cég, a vállalkozás történetének megfelelő közvetítése. De mit is jelent ez pontosan, és miért van ekkora jelentősége a történeteknek?

Információs zajjal telített társadalmunkban a jó történet pozícionálja a brandet, alkalmas arra, hogy megkülönböztesse a céget a versenytársaitól, és kifejezi a cég által képviselt értékeket. Ily módon a történet amellett, hogy megmutatja az embereket a cég mögött, egyúttal profitot termel.

A világ legsikeresebb vállalatai mind megalkották a maguk történetét, amelyek úgy szólítják meg a vásárlókat, ahogy arra a puszta számok és adatok nem képesek: az érzelmek nyelvén. Az ügyfelekkel való kapcsolatépítésnek ez a módja, amelynek célja az elköteleződés elősegítése, tekintettel van arra, hogy a vásárlói döntések többnyire inkább emocionálisak, mint logikusak.

pr-ugynokseg_1.jpg

A történet a marketingstratégia szempontjából is elengedhetetlen, hiszen nélküle a kommunikáció sokszor esetleges és véletlenszerű. Amennyiben egy PR-ügynökség a stratégiát egy történet égisze alatt építi fel, akkor ez minden egyes megjelenő tartalomnak céltudatosságot biztosít, amelyek így ugyanazt a jól megfogalmazott üzenetet közvetítik.

Az igazán jó történet őszinte és emberi, vagyis nem csupán a sikerekről, hanem a kudarcokról, a konfliktusokról és a kellemetlenségekről is nyíltan szól. Fontos ugyanakkor, hogy a történet egyszerű formában legyen képes közvetíteni a cég átfogó, komplex vízióját, ezzel biztosítva a vállalat sikeres szereplését a public relations terén.

:)

süti beállítások módosítása