PR, kommunikáció

VNDesign

10 tipp, hogy beszélgetés közben figyeljenek Rád

2018. augusztus 27.

Biztosan volt már olyan beszélgetésben részed, ami után feldobottan távoztál és úgy érezted, fontos vagy, számít a véleményed. Ez nem szerencse kérdése, bármikor megismételheted. 10 javaslat a tartalmas beszélgetésekért:

  1. Előbb Te érdeklődj, hogy irántad is érdeklődjenek. 
  2. Légy jelen. Ne csinálj egyszerre több dolgot, például ne nyomkodd a telefont.
  3. Hallgasd meg a másikat. Onnan tudod, hogy valóban figyelsz, hogy a megértésre törekedsz, nem az önpromotáló reakciódra. 
  4. Tedd fontossá a másik embert. Ha ő megoszt egy számára fontos élményt, ne hozz azonnal egy szerinted hasonló példát a saját életedből. Csak figyelj a másikra, az is elég lesz.
  5. Mellőzd a minősítést, már magával a kérdéssel is. "Nagyon rossz volt?" helyett "milyen volt?" Ki akarna olyasvalakivel beszélgetni, aki ítélkezik vagy minősít? Ha kiveszed a szükségtelen jelzőket a mondanivalódból, komolyabban vesznek. 
  6. Te döntesz. A beszélgetés mindig olyan kifutású, amilyenné teszed. Ha már a beszélgetés elején eldöntöd, remek lesz, az lesz. Rajtad áll.
  7. Légy nyitott arra, hogy a beszélgető partnerednek más a véleménye és esetleg valami újat is tanulhatsz. A jóízű viták egyik legfontosabb pillére a tisztelet. Biztos, hogy a másik ember tud valamit, amit Te nem. Derítsd ki, mi az.
  8. A másik talán nem fog emlékezni arra, hogy mit mondtál, de arra igen, mit érzett, amikor Veled beszélgetett. A kellemes beszélgetés ott kezdődik, hogy arra törekszel, a másik embert felemeld és ne lehúzd. Kedvesen minden könnyebb. A stílus olykor minden.
  9. Ha egy beszélgetésnek van nyertese és vesztese, az játszma. Az a bravúr, ha mindenki jó érzéssel távozik. Ehhez az kell, hogy megkérdezd, a másik szerint mi hozhatná win-winbe a beszélgetést. Egyszerűen kérdezz rá, ha nem tudod. 
  10. Azt kérdezd, ami valóban érdekel. A hitelesség vonzó. 

+ 1. Ismerd el, ha tévedtél és/vagy a másiknak igaza van, de azt is oszd meg, ha megérted őt. Az értem szónál jóval kedvezőbb a megértem kifejezés. Emberibb.

pr.jpg

Mi az a People Analytics?

Hatékony eszköz a toborzás marketingben

Számos cég még ma is a döntéshozók megérzéseire támaszkodik a megfelelő munkatársak kiválasztása során, pedig az ún. People Analytics eszközei ennél jóval hatékonyabb, objektívebb és következetesebb megoldásokkal kecsegtetnek. De mit is jelent pontosan a People Analytics?

Egy olyan modern analitikai eszközök összefoglaló elnevezését, amelyek tényadatok elemzésével támogatják a cég munkaerő stratégiáját, és segítséget nyújtanak az üzleti döntések meghozatala során. Ezáltal fokozzák a cég eredményességét a megfelelő munkaerő felkutatása, toborzása, fejlesztése és megtartása terén. Az eszköz célja, hogy olyan munkatársak töltsék be a pozíciókat, akik a cég kultúrájával, üzleti céljaival messzemenőkig képesek azonosulni, és hozzájárulnak azok megvalósításához, ezáltal pedig több profitot tudnak generálni.

Sokan küzdenek a munkaerő-toborzás kapcsán felmerülő kihívásokkal. Úgy érzik, hogy minden rendelkezésére álló kommunikációs csatornát kipróbáltak már, mégsem jártak sikerrel, vagy nem találják a módját annak, hogy hogyan érjék el a megfelelő jelölteket. Nem könnyű kiigazodni abban sem, hogy az egyes közösségi média csatornákon milyen módon érdemes vegyíteni a kommunikációs üzeneteket a hirdetésekkel. Az is gyakran előfordul, hogy sokan megnézik a hirdetéseket, de kevés a jelentkező, és ők sem alkalmasak a pozícióra.

Felmerül a kérdés, hogy melyek a cégek teljesítményét befolyásoló, egyedi tényezők? A People Analytics során első lépésként ezeket azonosítjuk. Az eredményekre támaszkodva kialakítható a stratégia és a toborzási gyakorlat, és akár megoldást lehet találni az egyedi, teljesítménybeli hiányosságokra is.

A People Analytics egy modern, elemzéseken alapuló eszköz a cégek támogatására a toborzás marketing terén az online és az offline megoldásokon túl, amely számos szervezeti kihívás kezelésében nyújt segítséget.

A People Analytics kiválóan ötvözhető a PR-ügynökségi megoldásokkal.

people-analytics.jpg

 

Storytellingről, dióhéjban

A történetek szerepe a sikeres márkaépítésben

A történetek az emberiség bölcsőjétől kezdve jelen vannak mindennapi kommunikációnkban. Annak felismerése, hogy a történeteknek a public relations terén is óriási szerepük van, kulcsfontosságú az eredményes márkaépítés szempontjából. Éppen ezért egy sikeres PR-ügynökség egyik alapvető feladata a cég, a vállalkozás történetének megfelelő közvetítése. De mit is jelent ez pontosan, és miért van ekkora jelentősége a történeteknek?

Információs zajjal telített társadalmunkban a jó történet pozícionálja a brandet, alkalmas arra, hogy megkülönböztesse a céget a versenytársaitól, és kifejezi a cég által képviselt értékeket. Ily módon a történet amellett, hogy megmutatja az embereket a cég mögött, egyúttal profitot termel.

A világ legsikeresebb vállalatai mind megalkották a maguk történetét, amelyek úgy szólítják meg a vásárlókat, ahogy arra a puszta számok és adatok nem képesek: az érzelmek nyelvén. Az ügyfelekkel való kapcsolatépítésnek ez a módja, amelynek célja az elköteleződés elősegítése, tekintettel van arra, hogy a vásárlói döntések többnyire inkább emocionálisak, mint logikusak.

pr-ugynokseg_1.jpg

A történet a marketingstratégia szempontjából is elengedhetetlen, hiszen nélküle a kommunikáció sokszor esetleges és véletlenszerű. Amennyiben egy PR-ügynökség a stratégiát egy történet égisze alatt építi fel, akkor ez minden egyes megjelenő tartalomnak céltudatosságot biztosít, amelyek így ugyanazt a jól megfogalmazott üzenetet közvetítik.

Az igazán jó történet őszinte és emberi, vagyis nem csupán a sikerekről, hanem a kudarcokról, a konfliktusokról és a kellemetlenségekről is nyíltan szól. Fontos ugyanakkor, hogy a történet egyszerű formában legyen képes közvetíteni a cég átfogó, komplex vízióját, ezzel biztosítva a vállalat sikeres szereplését a public relations terén.

:)