PR, kommunikáció

VNDesign

Mi az a People Analytics?

2018. augusztus 06.

Hatékony eszköz a toborzás marketingben

Számos cég még ma is a döntéshozók megérzéseire támaszkodik a megfelelő munkatársak kiválasztása során, pedig az ún. People Analytics eszközei ennél jóval hatékonyabb, objektívebb és következetesebb megoldásokkal kecsegtetnek. De mit is jelent pontosan a People Analytics?

Egy olyan modern analitikai eszközök összefoglaló elnevezését, amelyek tényadatok elemzésével támogatják a cég munkaerő stratégiáját, és segítséget nyújtanak az üzleti döntések meghozatala során. Ezáltal fokozzák a cég eredményességét a megfelelő munkaerő felkutatása, toborzása, fejlesztése és megtartása terén. Az eszköz célja, hogy olyan munkatársak töltsék be a pozíciókat, akik a cég kultúrájával, üzleti céljaival messzemenőkig képesek azonosulni, és hozzájárulnak azok megvalósításához, ezáltal pedig több profitot tudnak generálni.

Sokan küzdenek a munkaerő-toborzás kapcsán felmerülő kihívásokkal. Úgy érzik, hogy minden rendelkezésére álló kommunikációs csatornát kipróbáltak már, mégsem jártak sikerrel, vagy nem találják a módját annak, hogy hogyan érjék el a megfelelő jelölteket. Nem könnyű kiigazodni abban sem, hogy az egyes közösségi média csatornákon milyen módon érdemes vegyíteni a kommunikációs üzeneteket a hirdetésekkel. Az is gyakran előfordul, hogy sokan megnézik a hirdetéseket, de kevés a jelentkező, és ők sem alkalmasak a pozícióra.

Felmerül a kérdés, hogy melyek a cégek teljesítményét befolyásoló, egyedi tényezők? A People Analytics során első lépésként ezeket azonosítjuk. Az eredményekre támaszkodva kialakítható a stratégia és a toborzási gyakorlat, és akár megoldást lehet találni az egyedi, teljesítménybeli hiányosságokra is.

A People Analytics egy modern, elemzéseken alapuló eszköz a cégek támogatására a toborzás marketing terén az online és az offline megoldásokon túl, amely számos szervezeti kihívás kezelésében nyújt segítséget.

A People Analytics kiválóan ötvözhető a PR-ügynökségi megoldásokkal.

people-analytics.jpg